Prevence dopravní nehodovosti
1. Řidič a strojník je povinen každou indispozici, která snižuje jeho schopnost k řízení nebo obsluze požární technika, neprodleně nahlásit veliteli.
2. Za bezpečnost jízdy odpovídá řidič nebo strojník. Velitel ani jiný člen posádky nesmí omezovat pravomoc a povinnost řidiče nebo strojníka. Velitel posádky vozidla však může nařídit zastavení nebo zpomalení jízdy, výměnu řidiče nebo případně může změnit trasu nebo cíl jízdy.
3. Na nápravách PT s celkovou hmotností nad 3,5 t s jednoduchým oráfováním se nesmí používat protektorované pneu.
4. V kabině řidiče a mužstva požární technika smí být přepravováno požární příslušenství, které není znečištěné nebo kontaminované a je řádně uloženo v úchytech spolehlivě zajišťujících toto příslušenství proti vypadnutí při jízdě nebo při náhlé změně polohy, například při převrácení.
5. Se zásahovým požárním automobilem, který je opatřen nádrží na vodu k hašení, se smí jet pouze s plnou nebo prázdnou nádrží. S nedoplněnou nádrží smí jet pouze ve výjimečných případech a se zvýšenou opatrností.
6. Při jízdě k zásahu se zapnutým zvláštním výstražným zařízením řidič nebo strojník dbá zvýšené opatrnosti. Při průjezdu křižovatkou, na kterou přijíždí po vedlejší silnici nebo v jiném než volném směruje povinen dát přednost v jízdě všem účastníkům silničního provozu, kteří nejsou připraveni umožnit požárnímu automobilu volný a bezpečný průjezd.
7.I když řidič jedoucí s výstražným zařízením má výjimku z dodržování některých pravidel silničního provozu, nezprošťuje ho to odpovědnosti v případě nehody.