Bezpečná jízda k zásahům
Pravidla jízdy k zásahu řeší bojový řád. Pokud velitel jednotky nestanoví jinak, při dopravě na místo zásahu se použije zvláštní výstražné světlo modré barvy doplněné zvláštním zvukovým výstražným zařízením. Obecně platí, že výstražné zařízení by se mělo používat jen v nutných případech. Současně s použitím výstražného Pravidla zvukového a světelného zařízení musí být vždy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla. Během jízdy nesmí být použita doplňková zařízení, která slouží pro označení překážky silničního provozu (např. oranžová světla). Při jízdě k zásahu se zapnutým zvláštním výstražným zařízením řidič musí dbát zvýšené opatrnosti. Při průjezdu křižovatkou, na kterou přijíždí po vedlejší silnici nebo v jiném než volném směru, musí dát přednost v jízdě všem účastníkům silničního provozu, kteří nejsou připraveni umožnit požárnímu automobilu volný a bezpečný průjezd, a předvídat i bezohlednost a neočekávané chování ostatních účastníků silničního provozu. Při jízdě k zásahu by se pokud možno neměl měnit používaný jízdní pruh, aby řidiči jedoucí před požárním automobilem mohli s dostatečným předstihem umožnit průjezd. Přednostně by se měl využívat jízdní pruh přiléhající ke vznikajícímu průjezdnému jízdnímu pruhu vytvořenému při vzniku kolony. Rychlost jízdy požárních automobilů je nutno přizpůsobit požadavkům na bezpečnost osádky a ostatních účastníků silničního provozu. Za bezpečnost jízdy odpovídá řidič. Velitel jednotky ani jiný člen posádky nesmí zasahovat do práv a povinností řidiče. Velitel jednotky však může nařídit zastavení nebo zpomalení jízdy, výměnu řidiče nebo případně může změnit trasu nebo cíl jízdy. Řidič a velitel jednotky musí také respektovat skutečnost, zda hasiči neprovádí své dostrojování a přizpůsobit tomu jízdu, nebo naopak může velitel jednotky jejich činnost s ohledem na dynamiku jízdy usměrnit. Řidič a hasiči jsou povinni být za jízdy připoutáni na sedadle bezpečnostním pásem, pokud je jím sedadlo povinně vybaveno. Toto neplatí při řešení mimořádných událostí v případech, kdy použití bezpečnostního pásu brání v rychlém opuštění vozidla za účelem výkonu dalších povinností. Vystrojení hasičů přepravovaných ve vozidle ochrannými prostředky je závislé na době jízdy; minimální ochranou hasičů, kromě řidiče, je ochranná přilba. Pokud se dostrojují, nesmí ohrožovat nebo omezovat řidiče.